بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ چیست؟

بازاریابی عصبی به کمک تفسیر امواج مغری بدست فناوری‌های EEG و FMI کوشش می‌کند شما را بیش‌تر کند. البته بیش‌تر به کمک بازاریابی سر راست نیازمند تحلیل بعضی داده‌ها است که احتمالاً این تحلیل بیچارگی به هستی یک خبره داشته باشد. بازاریابی عصبی چیست؟ معمولا دانشمندان به کمک جدیدترین تکنولوژی‌ها سعی می‌کنند شرکت‌ها و برندها را افزایش دهند. تکنولوژی باره بهره‌گیری بازاریابی عصبی نوعی عکس‌برداری‌های مغزی است که کوشش می‌کند دلیل و تصمیم مشتریان در باره عوامل محرکه را بفهمند و اقدامات باره احتیاج یک مشتری برای را بهتر فهم کنند.

 

تاریخچه بازاریابی عصبی

همان طور که گفته شد نورومارکتینگ گرد از جدیدترین شاخه‌های بازاریابی است و جدید بودن آن به این معنا است که نسبت به دیگر شاخه‌های بازاریابی دیرتر معرفی شده است. بازاریابی عصبی در سال ۲۰۰۲ توسط یک مدرس بازاریابی هلندی شناسایی شد، اما تحقیقات اولیه این بازاریابی به سنه ۱۹۹۰ برمی‌گردد.

 

قوانین بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ

بازاریابی عصبی هم مثل هر بازاریابی سایر قوانینی دارد که در پیوسته این موارد را بررسی می‌کنیم:

 

در بازاریابی عصبی نباید از ما کاربرد کنید و در ضمن از شرکت خودتان زیاد صحبت نکنید.

سریع به ریشه-بن-بیخ مطلب بروید و حاشیه‌پردازی نکنید.

تصویرسازی کنید و ویژگی‌های فرآورده و خدمت‌تان را به شکلی صحیح به مشتری نشانه دهید.

محصول و ویژگی‌هایش را به چهره قابل درک و ملموس ارائه دهید.

ابتدا و انتهای تبلیغ محصولات‌تان را جذاب جاسازی کنید؛ چرا که بیش‌تر ملت به نخست و سرانجام تبلیغ بیش‌تر دقت می‌کنند.

از احساسات بهره‌گیری کنید چرا که تعجب، خنده، ترس و… مایه ماندگاری در ذهن مخاطب می‌شود.

بیشتر بخوانید: کمپین تبلیغاتی کارساز برای ولنتاین

 

دلیل مزیت بازاریابی عصبی نسبت به بازاریابی سنتی

بسیاری از کارشناسان بازاریابی نظر دارند که استفاده از بازاریابی سنتی سایر جواب‌گو نیست و برای رسیدن به یک کامیاب باید از تکنیک‌های بازاریابی جدید استفاده کرد. نورومارکتینگ هم گرد از همین روش‌هایی است که کمک می‌کند شما بتوانید بیش‌تری داشته باشید. مزایای بازاریابی عصبی نسبت به بازاریابی سنتی زیاد است ولی در مقابل ممکن است ضعف‌هایی هم هستی داشته باشد. در پیوسته چند مورد از انگیزه ها برتری بازاریابی عصبی نسبت به بازاریابی سنتی را بررسی می‌کنیم.

 

توجه به تک‌تک مایحتاج و خواسته‌های مشتری

تحت تاثیرقراردادن مشتری به کمک پاسخ‌های احساسی و ناخودآگاه

بررسی دقیق میزان رضایت‌مندی مشتری از محصول یا خدمت

اندازه‌گیری دقیق واکنش‌های احساسی مصرف‌کننده محصول

محاسبه دقیق اثرات عمده تغییرات محصول یا خدمت

کاربرد بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ در دنیای تبلیغات و بازاریابی

بازاریابی عصبی یا همان نورومارکتینگ در دنیای تبلیغات امروز کاربردهای زیاد گسترده‌ای دارد که حتی در بعضی از موارد این کاربردها یکسان نیستند. برای نمونه ممکن است یک کمپانی بازاریابی عصبی را به هدف بیش‌تر به پیشه بگیرد اما کمپانی دیگری در ساحل رسیدن به بیش‌تر به پیگیری موارد دیگری هم باشد. تمامی این موضوعات پیوستگی به منظور آن برند یا مجموعه دارد. اما به هر حال بسیاری از کاربردهای این گونه بازاریابی زیاد پرکاربرد است که در پیوستگی آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

 

استفاده از نتایج در تحقیقات بازار

استفاده از نتایج در طراحی فرآورده و بسته‌بندی

استفاده از نتایج در روش قیمت‌گذاری و تخفیف‌ها ( راهبرد تخفیف برای بیشتر )

استفاده از نتایج در گونه تم و چیدمان گاه یا سایت

استفاده از نتایج در ارائه خدمات به مشتری

استفاده از نتایج در تبلیغات

تکنیک های بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ

معمولا تمام شاخه‌های بازاریابی تکنیک‌ها و روش‌های منحصر به فردی برای اجرا و پیاده‌سازی دارند. بازاریابی عصبی نیز درست مشابه دیگر مدل‌های بازاریابی تکنیک‌های خاصی دارد که استفاده از آن‌ها نه فقط می‌تواند باعث بهتر اجرا شدن بشود بلکه می‌تواند موجب سریع‌تر سپریدن شدن فرآیند بشود. ۵ مورد از مهم‌ترین و پرکاربردترین تکنیک‌های بازاریابی در پیوسته این مطلب ذکر شده است.

 

مشاهده رفتار مشتریان به کمک ردگیری چشمی

بررسی و تحلیل فعالیت‌های عصبی مغز مشتریان

بررسی حالت‌های مختلف صورت و نوع تبسم مشتریان

استفاده از حواس پنج‌گانه

استفاده از مباحث روان‌شناسی در تحلیل داده‌های به‌دست آمد

نورومارکتینگ

آیا بازاریابی عصبی برای کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

بازاریابی حسی می‌تواند به تمام کسب‌ و کارها کمک کند ولی باید در عقیده داشته باشید که استعمال و نوع به کارگیری این بازاریابی شدنی است در هر شرکت متفاوت باشد. به طور کلی به کارگیری این گونه بازاریابی هزینه‌های بسیار زیادی دارد به همین خاطر معمولا برندها و شرکت‌های بزرگ امکان استفاده از این بازاریابی را دارند. البته ممکن است کسب و کارهای حقیر قسمتی از مباحث نورومارکتینگ را استفاده کنند، ولی در حالت کلی به خاطر هزینه‌های بسیار امکان استفاده از همه تکنیک‌ها و مدل‌های بازاریابی عصبی برای شرکت‌های حقیر امکان‌پذیر نیست.

 

بزرگترین کمپانی های مشاور بازاریابی عصبی در جهان

در سال‌های تازه شرکت‌های زیادی به چهره تخصصی وارد مباحث نورومارکتینگ شده‌اند که البته برخی از آن‌ها خدمات دیگری هم در مباحث بازاریابی ارائه می‌دهند. از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های رایزن بازاریابی عصبی می‌توان به Forbes Consulting، Buyology، Neuro Insight، Sensory Logic اشاره کرد.

 

وضعیت بازاریابی عصبی در ایران

بازاریابی عصبی در ایران چند سالی است که رشد داشته است، اما هنوز هم کمپانی یا برندی وجود ندارد که به صورت تخصصی فعالیت‌های بازاریابی عصبی در ایران ارائه دهد. البته مقالات و تحقیقات زیادی در وب فارسی منتشر شده است که می‌تواند بعدها مایه پیدایش شرکت‌های کبیر در این زمینه باشد.

 

نمونه‌های موفق بازاریابی عصبی

تعداد شرکت‌هایی که از نورومارکتینگ استفاده کرده‌اند لغایت خدمات و محصولات‌شان را ارتقا دهند بسیار زیاد بوده و بررسی آن‌ها از حوصله این مطلب خارج است. به همین علت در پیوسته مطلب تعدادی از نتایج به دست آمده شرکت‌های بزرگ را بررسی می‌کنیم الی با نمونه‌های کامیاب بازاریابی عصبی بیش‌تر آشنا شوید.


akhbar tecnolozh6 بازاریابی ,عصبی ,استفاده ,نورومارکتینگ ,بررسی ,بیش‌تر ,بازاریابی عصبی ,بازاریابی سنتی ,عصبی نسبت ,شاخه‌های بازاریابی ,بررسی می‌کنیم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هزینه ی اجرای سقف شیروانی آریاناپارس دانلود شرکت فلزیاب پویا شب که میشه نقاشی ارتباطات جلوه|بیسیم|تعمیرات بیسیم|بیسیم موتورولا|واکی تاکی مجاز قیمت روز و خرید انواع اسپیکرهای پرتابل و سیمی نرم افزارهای اندرویدی خرید اینترنتی ست بافت دونفره مانتو لباس پیراهن زنانه دخترانه فشن ارزان قیمت 2021